Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Ärthjärnor och galenskap

Av Linda o Maria - 13 januari 2010 18:50

Jaha..då är det dags och uppdatera dagens händelser.

För min del så var det en sömnlös natt..igen..och Linda hon sover som en stock.hoppas hon sover för mig med.:)

Men, hur som helst så har jag varit pigg ändå...och full av glädje. Tror det är att man vet att något kommer hända hur man än vrider på det..så det är bara o va på alerten:)

Idag ville Linda hämta mig på jobbet..kul tänkte jag..men hur sjutton ska hon hitta hit. Jag gör mitt bästa för och ge henne den absolut enklaste vägbeskrivningen som möjligt..och så blev det. Men...det visade sig..hon kan ju inte skilja på höger och vänster...haha.

Nåväl..10 samtal senare så var hon utanför mitt jobb. Jag går ut..ser henne inte..hmm....det blev ett samtal till inom en halvtimme. Frågar henne vart hon är, Utanför säger hon..jamen vad bra..jag med...gick runt hörnet.ingen Linda..men gumman..vart är du?..Linda: "Jag är utanför..står framför ett lite fik". Ok. tänkte jag..litet fik???..det finns inget litet fik här. Efter många om och men så visade det sig att hon står ..ett kvarter bort...helt fel. hahahah


Det var hämtningen av mig på jobbet:)...kanske blir bättre nästa gång:)


Nästa etapp i dagens händelser....Affären. Undrar om man på riktigt kan bli portad i ett varuhus pga att man är där för ofta?..kanske..eller?

Innan vi går hem så stanna vi till för att köpa mat m.m..sånt där nödvändigt ont man måste ha. Gick ju bra..fast vi irra omkring som yra höns i ett varuhus som vi borde kunna utan och innan..men inte vi 2. Vi handla det vi skulle och gick hem. Va hemma och slappa i ca 30 min...då sa jag att vi måste tillbaka..jag måste bara köpa den och den grejen..så blev det. Vi knata tillbaka plocka i vagn det som fattades. Och sen blev det..hur ska vi bära hem allt. ??? Vägra gå i omgångar. Lindas smarta idé sen..vi tar hem kundvagn!!. hahaha..tyckte en annan..aldrig!

Sagt och gjort....vi o våran kundvagn...aldrig har jag sett så många grannar som idag...när vi kommer ur hissen..med vagnen. Typiskt.

Men...bra blev det i lägenheten...så nöjd:) (Kan man åka dit för kidnappning av kundvagn??...även om man bara "låna" den?)


Ps..Kvällen är inte slut än:)..Biljarden kvar..ojojoj

Men...Linda har en uppgift i morgon...ta tillbaka vagnen:)..heheh

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda o Maria - 18 januari 2010 15:08

Dagarna bara springer förbi. I dag är de redan måndag. Imorgon ska Linda åka tillbaka till Sverige en liten stund. But she will be back!   I morgon går Lindas båt kl 8.. dvs att de blir till å kliva upp ännu tidigare än vd vi brukar.. Men de ska ...

Av Linda o Maria - 17 januari 2010 03:45

Nu är vi hemma igen. Eller i lägenheten i Finland igen. Eller nu o nu.. vi har hunnit ätit.. Så de va ett tag sen.   I kväll/natt har vi: -Varit på puben vi blivit stammisar på efter bara 3 gånger -Hittat två nya kompisar (på vårat stammis st...

Av Linda o Maria - 16 januari 2010 17:48

Kul och höra folk blir orolig när vi ej uppdaterar oss..men som Linda skrev i tidigare inlägg så har vi tatt igen oss bara. Orden saknades i en dag.   I torsdags blev det en impulsutgång som blev riktigt trevlig...2 nya vänner har kommit i vårat ...

Av Linda o Maria - 16 januari 2010 16:32

Mammor, vänner o familjer vi lever. Vi är inte kidnappade som min mamma trodde. Söta mammsen..   Vi har hunnit tagit en pubkväll som slutade med att vi vart bjuden på allt av barpersonalen.. Vi blev bra vänner.. Haha. Vi fick ett gäng snapps och ...

Av Linda o Maria - 14 januari 2010 20:05

Som alla andra kvällar sitter vi hemma och umgås.. (men vi ska ner på biljarden snart) Maria har lärt mig ännu ett nytt ord på finska denna resa. Jag kunde en del sedan innan. Inte jätte många men några artiga ord, några fula ord, osv.. Men nu har ja...

Presentation

Två fartfyllad liv. Två brudar i en blogg. Kan de bli bättre?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards