Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Ryssar.. fy fy

Av Linda o Maria - 13 januari 2010 19:18

När vi ändå är på gång att berätta konstiga saker tänkte jag berätta om våran resa hit. När jag och Maria har åkt på "Finlands båtar" så händer de alltid konstiga saker. Människor kommer fram och tror vi är underhållningen på båten bla. Även denna gång kom en karl fram och frågade om vi va de. Men vi sa artigt -Nej tyvärr de är vi inte.

Varje gång har nån kommit fram och frågat om vi håller på att flytta.. Och då har vi breättat lite kort -Ja.. jo.. de kan man nog säga.

Men vi har alltid varit nykter när detta har hänt.. helt otroligt!



Denna gång så gick vi till baren som vi alltid gör för att roa oss under resan. Men vi tar de alltid "relativt" lugn för att ha lite kolla på läget när vi åker bara nårga tjejer. När vi sitter vid ett bord på diskot så kommer en ryss och sätter sig så att vi inte kan komma i från bordet. Sen efter ett par minuter kommer hans kompis och sätter sig på andra sidan. Så vi sitter fast längst inne vid väggen. Vi försökte fråga vad dom ville och be dom gå men dom pratade varken svenska, finska eller engelska. Så den absolut super smarta Linda som har läst ett par år tyska drar till en fras på tysk. Jag tror aldrig jag sett en person bli så allvarlig och arg (kan man minst sagt säga att han såg ut) på så kort tid. En mille sekund. Och både jag och Maria stelade till. Så jag säger på svenska till Maria att jag hämtar vakten, annars händer de något. Maria säger att jag ska göra de. Sagt och gjort. Men efter som vi sitter inlåsta av dessa ryssar som får jag ta ett höjdhopparhopp över soffkanten, sen springer jag till baren. Bartender själv kom ut och sa något till dom. Och direkt reste dom sig och gick från vårat bord. Vi vet än i dag inte vad han sa. Men nog va de något bra alltid. Men skit vad vi vart rädd för ryssarna!

Resten av kvällen så såg vi någon av dessa ryssar överallt stå och hade kolla på oss. Dom verkligen stirrade efter oss. Vart än vi gick så va någon av dom där, stod i bakgrunden och kollade på oss.



Resten av resan pratade vi svenska, högt och otrevligt, så fort vi såg en ryss. De va massor av dem. Och efter denna dagen så är jag något av rasist mot även ryssar. Mer än innan i allafall.



Så vad har vi lärt oss av det här då? Jo, prata ALDRIG tyska med en ryss!

Maria berättade för mig också att enligt historien så ska ryssar visst hata tyskar. Ja då vet vi de! Linda.. du är sååå allmännbildad.. HAHAHA



Ni ska inte tro att vi har en lugn dag när inget händer. Det finns inte. Yrpäror som vi är. Men vi tar hand om varandra även om vi har ryssar efter oss.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda o Maria - 18 januari 2010 15:08

Dagarna bara springer förbi. I dag är de redan måndag. Imorgon ska Linda åka tillbaka till Sverige en liten stund. But she will be back!   I morgon går Lindas båt kl 8.. dvs att de blir till å kliva upp ännu tidigare än vd vi brukar.. Men de ska ...

Av Linda o Maria - 17 januari 2010 03:45

Nu är vi hemma igen. Eller i lägenheten i Finland igen. Eller nu o nu.. vi har hunnit ätit.. Så de va ett tag sen.   I kväll/natt har vi: -Varit på puben vi blivit stammisar på efter bara 3 gånger -Hittat två nya kompisar (på vårat stammis st...

Av Linda o Maria - 16 januari 2010 17:48

Kul och höra folk blir orolig när vi ej uppdaterar oss..men som Linda skrev i tidigare inlägg så har vi tatt igen oss bara. Orden saknades i en dag.   I torsdags blev det en impulsutgång som blev riktigt trevlig...2 nya vänner har kommit i vårat ...

Av Linda o Maria - 16 januari 2010 16:32

Mammor, vänner o familjer vi lever. Vi är inte kidnappade som min mamma trodde. Söta mammsen..   Vi har hunnit tagit en pubkväll som slutade med att vi vart bjuden på allt av barpersonalen.. Vi blev bra vänner.. Haha. Vi fick ett gäng snapps och ...

Av Linda o Maria - 14 januari 2010 20:05

Som alla andra kvällar sitter vi hemma och umgås.. (men vi ska ner på biljarden snart) Maria har lärt mig ännu ett nytt ord på finska denna resa. Jag kunde en del sedan innan. Inte jätte många men några artiga ord, några fula ord, osv.. Men nu har ja...

Presentation

Två fartfyllad liv. Två brudar i en blogg. Kan de bli bättre?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards